Keurmerk

Workshop-keurmerk-workshoppen-190x300Het Workshop Keurmerk is een initiatief van Workshoppen.nl en is het beeldmerk voor professionele en betrouwbare workshopaanbieders.

Op internet worden duizenden workshops aangeboden. Bedrijven, instellingen en consumenten boeken steeds vaker workshops online en moeten een aanbieder beoordelen op basis van zijn website. Door de toenemende populariteit van workshops ontstaat er ook steeds meer wildgroei in de markt. Onervaren bedrijfjes die workshops aanbieden puur en alleen om daar geld mee te verdienen.

Het Workshop Keurmerk geeft de garantie dat de houder van dit keurmerk professioneel en betrouwbaar is en opereert vanuit een passie voor zijn vak.

Aan welke eisen moeten workshopaanbieders voldoen om het Workshop Keurmerk te ontvangen? Hieronder treft u een overzicht met toelichting van de 10 vereisten voor het verkrijgen van een Workshop Keurmerk.

1 / Inschrijving Kamer van Koophandel
Het Handelsregister is de basisregistratie waarin alle bedrijven en rechtspersonen ingeschreven staan. Alle andere organisaties die deelnemen aan het economisch verkeer staan ook in dit register. Zo heeft u rechtszekerheid bij het zakendoen. In het Handelsregister ziet u namelijk met wie u te maken heeft, wie tekenbevoegd is en of er misschien sprake is van een faillissement.

2 / Minimaal 2 jaar werkervaring
Alle houders van het Workshop Keurmerk dienen minimaal 2 jaar werkervaring te hebben. Deze regel garandeert de klant zaken te doen met een ervaren partij.

3 / Veiligheidsdiploma’s
De houder van het keurmerk moet in het bezit zijn van de benodigde veiligheidsdiploma’s. Deze vereisten zijn per workshop verschillend en worden per aanmelding beoordeeld.

4 / Klantenservice
De klant is koning. Dat willen wij graag zo houden. Het is dus bij een professionele workshopaanbieder van absoluut belang een goede klantservice te bieden. De houder van het keurmerk heeft een professionele website en is bereikbaar tijdens kantooruren per telefoon en e-mail. Bij het niet kunnen beantwoorden van berichten wordt de klant altijd binnen 48 uur teruggebeld of gemaild.

5 / Verzekeringen
Alle houders van het Workshop Keurmerk dienen in het bezit te zijn van de benodigde bedrijfsschade- en bedrijfsongevallenverzekeringen. Bij eventuele schade heeft de opdrachtgever dan de zekerheid dat de verzekeringsmaatschappij van de workshopaanbieder de schade zal afhandelen. Hierdoor loopt u minder financieel risico en dat is wel zo prettig.

6 / Inhuren derden
Bij het inhuren van derden zorgt de keurmerkhouder dat deze partijen ook voldoen aan de eisen van het Workshop Keurmerk. Ook bij het inhuren van externe workshoplocaties wordt rekening gehouden met de kwaliteit van de locatie. De houder zorgt voor een goed toegankelijke en veilige locatie voor de deelnemers.

7 / Inspirerende, enthousiaste, gepassioneerde houding
Een van de belangrijkste onderdelen van de workshops zijn de instructeurs. Alle houders van het Workshop Keurmerk werken samen met gepassioneerde instructeurs die als enige doel hebben de workshop onvergetelijk te maken voor de deelnemers.

8 / Workshopbenodigdheden
Alle houders van het Workshop Keurmerk dienen bij hun workshops uitsluitend professionele en veilige producten en benodigdheden te gebruiken. De houder controleert stelselmatig de kwaliteit en veiligheid van de benodigde attributen en materialen.

9 / Maatschappelijk verantwoord ondernemen
Maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo), duurzaam ondernemen of maatschappelijk ondernemen is een vorm van ondernemen gericht op economische prestaties (profit), met respect voor de sociale kant (people), binnen de ecologische randvoorwaarden (planet). Alle houders van het Workshop Keurmerk hebben de intentie om bij te dragen aan een betere en gezondere planeet voor deze en volgende generaties.

10 / Representatief promotiemateriaal
De houder van het keurmerk is in het bezit van professioneel en informatief promotiemateriaal. Iedere ondernemer heeft zijn eigen definitie van creativiteit en eigen ontwerp van promotiemateriaal. De materialen van de Workshop Keurmerkhouders dienen echter wel voldoende en transparante informatie te bevatten. Duidelijke prijs- en productvermeldingen zijn vereist en dienen te allen tijde gehanteerd te worden.